Livet med mina hundar -

Hade behövt en kemiexamen nu

Efter att jag gjorde ett misslyckat försök till hemmagjort balsam så har jag börjat plugga på kemin bakom allt, och jösses vad mycket det är att läsa! Just nu läser jag om HLB värden och hur man ska räkna ut hur mycket emulsions medel man ska använda för att värdet ska stämma, både matte och kemi på samma gång, suck. Önskar jag hade pluggat kemi i gymnasiet, det hade nog varit en bra hjälp nu. Men jag tar ett steg i taget och sparar tabeller och viktig info i mina mappar så jag kan läsa det om och om igen. Till slut ska jag väl lära mig ;-)
 
Att göra egna emulsioner och annat är att likna med bakning, man måste ha rätt ingredienser, temperatur, vispteknik, propotioner m.m för att resultatet ska stämma, bara att med kosmetik är det mkt mer petnoga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback