Livet med mina hundar -

Presentation av Meeko

Jag har inte varit mig själv riktigt sen Tequila dog, motivationen, glädjen och viljan för träning har varit som bortblåst. Jag har under rätt många år mått dåligt psykiskt av en hel rad olika anledningar och det är så svårt att kämpa sig upp ur. Men nu har jag en ny liten glädjespridare som hjälper mig att komma tillbaka till glädjen med hundar och träning, lilla Meeko<3
 
Jag har länge velat skaffa en Border Collie och när Tequila lämnade oss stod jag plötsligt med bara 2 hundar, en pensionär och en handikappad (inget illa om Sprite, bara att han kan aldrig komma till den nivå som en frisk hund kan). De flesta runt mig sa att jag borde hitta en valp ganska omgående för att ha något att träna med framöver. En vän som har en BC rekomenderade mig att kolla på kenneln han var ifrån, sagt och gjort, jag kontaktade uppfödaren i Norge och vi fick en bra kontakt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle kolla på för linjer m.m så jag gick enbart på min väns rekomendation och ansåg att alla kullar i denna kenneln är riktigt bra hundar. Kenneln heter My Trusted Friend och ligger inte allt för långt ifrån Svenska gränsen. Hon hade en kull bara någon vecka efter det att jag först kontaktat henne, det blev 4 tikar och 2 hanar. Som vanligt vill många ha just tik och jag fick då valet att antingen välja mellan hanarna eller vänta till nästa kull alt. köpa valp från annan kennel. Jag valde att ta en hane och jag har verkligen inte ångrat mig en enda sekund.
My Trusted Friend Kane´s Oscar "Meeko".  Far: Canen Kane, Mor: Liz. Född 8/6-2013
 
Här är en liten bildbomb på lilla killen innan jag fick hem honom.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Och lite bilder efter att jag fick hem honom :-)

Jag älskar min lilla skitunge! <3
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback