Livet med mina hundar -

Vad ska man välja?

Har inte nåt så bra idag och för att distrahera mig läser jag ibland hundbloggar och idag snubblade jag in på ämnet running contacts. Vad ska jag välja att träna med Meeko? Jag tycker absolut inte om 2på2av på Ahindret så där blir det running, men på balansen då? Jag hade tasstarget till Martini och det lyckades jag inte få stabilt för jag kunde aldrig lita på honom och han fuskade ofta. Sprite lärde jag aldrig in något riktigt bra från grunden, idag kan han tasstarget men han klarar sällan att hålla emot trycket på tävling så han hoppas näst intill alltid. Tequila började jag träna en variant av running men hann aldrig så långt pga hennes dåliga självförtroende. Jag kommer aldrig få veta hur det skulle kunnat bli. Frågan är då 2på2av eller running till Meeko. Och om running, vilken variant? Den klassiska betyder att jag behöver en del material för att bygga upp lagom lutning och bommen på klubben är inte sänkbar, innebär mer jobb för mig. Den andra varianten är den jag tränade med Tequila, där man höjer slutet för att få fram rätt steg och sedan sänker mer och mer allt efter hunden blir mer stabil. Så vitt jag vet är det ingen hund som har fullföljt denna varianten på running så jag vet inte hur slutresultatet blir. Jag är väldigt splittrad i hur jag tänker. Å ena sidan är dett fast bestämt moment där hunden förlorar tid men jag har större chans att handla rätt. Å andra sidan ett mkt snabbare moment men som kräver mer av mig som förare för att hinna med handlingen. Har redan påbörjat Meekos tasstarget utifall att jag väljer den varianten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback