Livet med mina hundar -

Klickerträning med Meeko

Johan somnade på soffan och jag blev rastlös så tog med lite hemmagjort hundgodis, klicker och leksak till stora rummet i källaren för lite träning med Meeko. Det blev lite spontanträning med vad han bjöd på. hade med mig en fyrkantig hink som han rätt enkelt kopplade att den slänger vi upp tassen på. Han är riktigt stabil på tasstarget och älskar den träningen så var inte svårt för honom att testa tassen. Vi varvade klickerträningen med kamplek, jaktlek och passitivitet, han är helt underbar att träna med, dock känner jag mig väldigt ringrostig i stegen med klickerträning, främst att göra lagom stora ökningar på krav på rätt utförande, jag har en stor tendens att göra för stora hopp och då tappar Meeko lätt motivationen att fortsätta på samma moment. Vid en av pauserna började han utan uppmaning lägga hakan mot golvet och jag tog chansen att lära in ett till moment. Detta förstod han extremt fort och efter någon minut hanna han knappt äta upp godisen framför sig innan hakan var nere på golvet igen. Som störning hade vi besök av Kida som snodde godis lite då och då och det var inte poppis hos Meeko så då fick det bli kontaktövningar med godisglad katt som störning, gick riktigt bra för en trött och avundsjuk valp :-) Han har rätt starkt resursförsvar så att låta katten få godiset han ansåg var hans är en bra början. Som avslut fick han lattja själv med sin favvo boll och han är inte klok med den, "dödar" den i luften, slänger iväg den och hoppar efter och håller på, han är så söt min lille skitunge <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback