Livet med mina hundar -

Vad vill jag göra??

Jag vet verkligen inte vad jag vill och inte vill när det gäller mina hundar. Eller så vill jag nog alldeles för mycket och klarar inte riktigt av att sålla bort. Jag ska hålla igång Martini så länge han tycker det är kul och är tillräckligt fräsh för att jobba. Tequila ska jag köra på med agility och se hur bra vi kan bli, måste låta det ta tid. Hon är som hon är och jag lär mig massor på det, även om jag ofta undrar vfr just jag skulle få en så mjuk hund, tror verkligen hon gör nytta för mitt tålamod. Sen ska jag försöka träna vidare på vallning med henne, vore så himla kul att träna upp en sheltie till duktig vallare, får hoppas att hon har kvalité för det bara. Dom 2 hundarna är jag helt 100% säker på vad som gäller och vad jag vill.
 
Sen har vi Sprite, underbara "lilla" Sprite. Han har jag verkligen haft i perioder, mamma köpte honom till mig som agilityhund, fick en jädrans massa motgångar och han är redan 5 år men kan eg bara agility och drag. Jag hade älskat att lyckas med honom i agility, att tävla upp en enögd hund till klass 3 hade varit enormt roligt, men kan inte sluta tänka på att han aldrig kan gå riktigt så långt som jag hellst hade velat, han kommer alltid att ha ett handikapp.
 
Som det ser ut idag är det inte för mycket med 2 tävlingshundar och 1 pensionär, men jag vill köra mer drag än jag gör idag, och allra helst mer en polarras. Har länge varit inne på att jag vill ha Grönlandshund men vet inte om det passar mig eg, dom är större än SH (Sibieran Husky), långsammare och mer tuffa i psyket. Är det den typen av hund jag vill ha med mina småhundar och vill jag köra lugnt men långt när jag kör drag? Nu tror jag mer på att en SH skulle passa mig bättre men har diskuterat rasen med några SH ägare och de trivs bäst flera, är svåra/omöjliga att ha lösa på promenader och kan bli krångel med bo ute eller inne.. Så jag vet verkligen inte..
 
Sen har jag ju varit inne på BC flera gånger om också, men vill jag ha en ras där jag känner mig pressad att valla tillräckligt ofta, chansa på att det går att dra med den och ha en till agilityhund att träna med?
 
Förvirrar mig själv, vet inte vad jag vill. Tror det börjar krypa fram en lätt huvudvärk nu oxå, blä!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback