Livet med mina hundar -

sluta drömma börja leva

Igår var en riktigt dålig dag för mig, jag tog Martini till veterinär för att kolla leder och tänder. Hon tyckte att han var fräsch för sin ålder och att jag inte ska vara orolig för lederna sålänge han inte visar hälta, klickandet får jag stå ut med. Tänderna däremot var värre, dom 2 längst fram i underkäken är helt körda, dom kommer opereras bort och om jag har otur några tänder till. Fick en tid för operation, vet inte än hur många tänder dom kommer ta men vet att det kommer svida i plånboken, arbetslös och veterinärräkningar går inte riktigt ihop..
 
Hemma igen så gick jag till Johans jobb för att åka med honom till banken, skulle prata möjligheter med bolån. Nöjd med bankmannen vi fick prata med men självklart var det ett tydligt nej. Sålänge jag inte har jobb är det stört omöjligt och vi måste lösa kontantinsats på egen hand. Ingen av oss har en förälder som skulle kunna låna upp hus eller så för att hjälpa oss med kontantinsatsen så det måste vi lösa själva. Sen har johan ett billån som stoppar oss lite, så det enda vi kan göra är att sparasparaspara och betala av så mkt som möjligt på billånet så kan vi börja titta på hus om ett tag. Känns väldigt tråkigt att inte komma ifrån lägenhet, önskar verkligen jag bara kunde öppna ytterdörren och släppa ut hundarna i trädgården.
 
Så av allt som hänt det senaste så mådde jag riktigt jävla dåligt igår. Tårarna kom direkt efter att jag sa hejdå till Johan när han gick tillbaka till jobbet och jag gick hem. Hade tänkt åka till badhuset och träna men klarade knappt samla mig och göra något vettigare än att sitta på govlet och må dåligt. Så jag satte mig i soffan och tittade på en film, allt för att lugna ner mig själv och andas ut. När Johan kom hem var jag ganska lugn igen men när han försökte pigga upp mig och kittlade mig gick jag från skratt till gråtattack utan att förstå varför jag ville gråta. Ännu värre var när vi skulle gå ut med hundarna och han fånade sig och sa "att han ville öva" på att ta på barn ytterkläder så jag fick vara barnet. Självklart skrattar jag åt min underbara knas men huxflux börjar jag storgråta istället, det var riktigt läskigt och stackars Johan fattade ingenting, inte för att jag förstod heller men. Efter allt gråtande kändes skallen som en tvättsvamp eller nåt, somnade hur lätt som helst för var helt utmattad.
 
Idag har jag fystränat hundarna lite lätt, kastade boll uppför en rätt brant backe, sen fick Tequila tag på den och då behövde inte jag jobba mer, hon sprang runt runt upp och ned för backen med 2 tollare hack i häl för att sno bollen. Tror hon sprang en 7-8 vändor i backen och jag bara stod där och skrattade åt henne, sötnos<3
 
Haft lite pepptalk med bästa systern på telefon nyss och bokat biljetter till Breaking Dawn part 2 på fredag så ska bli skönt att umgås lite med Emmie :-) Nu måste jag sätta fart och städa lägenheten för får besök av Evelina senare, ska bli jättekul! Hon är ofta en så himla positiv energibomb, hon brukar ofta få mig på bättre tankar och är kul att umgås med. Lite jobbigt bara att hon lätt får mig att sakna hästar :-P
 
Ne, stänga av datorn och städa nu. Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback