Livet med mina hundar -

Lotuscupen

I Lördags var jag och Johan på Lotuscupen med Sprite och Tequila. Vi bodde hos hans systrar i Vallberga med alla hundarna, 9 hundar totalt i huset och alla gick jättefint ihop. 2 golden, 4 tollare och 3 sheltiesar, inga problem alls :-)
 
Tävlingen gick rätt bra, Tequila var rätt tossig i första loppet men mitt enda mål med henne var att hon absolut inte fick tappa motivationen så hur mycket fel hon än gjorde så berömde jag henne bara och körde vidare, och jag lyckades!! Hon tappade inte motivationen en enda gång, hon var riktigt taggad, satt o skällde i starten och sprang på riktigt fint hela tiden, min underbara lilla flicka! <3 Film på hennes 3 lopp, i agilityklass A var hon ca 3 sekunder efter Tina och Kid som vann klassen, Kid är grymt snabb och att Tequila kunde få den tiden trots att jag 100% safe körde gör mig riktigt stolt. När hon river hinderstödet i sista loppet var min enda tanke att få henne att hoppa ett hinder och sedan därifrån, verkligen jättenöjd att hon så snabbt vågade hoppa igen och att hon tog 2 hinder till på vägen ut. Tog några hinder ute på framhoppningen efteråt med leksak och då var maxfarten och motivationen tillbaka igen så kan inte vara mer än grymt nöjd!
 
 
Sprite kändes lite svårkontaktad i första loppet men det släppte sen, däremot blev jag för tydlig på vissa tighta svängar och hamnade fel i min timing på andra ställen så mycket blev fel. Men ett lopp nollar vi och det kändes riktigt bra! Det är svårt att köra Sprite men jag börjar lära mig :-)
 
 
Mina underbara hundar :-) Och nu har jag köpt slalombågar så jag och Johan kan träna på riktigt ;-)

Kommentarer
Postat av: Lotta Uhlen/Johansson

Spännande fortsättning på Agilitykarriären följer:))

2012-11-12 @ 18:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback