Livet med mina hundar -

Hundsoppa

Igår gick jag upp kl 5 för att hinna till veterinären i Göteborg med Martini för operation. Slapp undan rusningstrafik för åkte tidigt, innebar att jag var framme vid stationen nästan en timme innan min tid, fick vänta i bilen och dricka kaffe. Dom öppnade 7 och veterinären tog emot mig en kvart tidigare än bokat, lyx :-)
 
Inga konstigheter, fick lämnat Martini och sedan åkte jag till Michaela för att umgås lite. Vi gick en lång härlig promenad med alla 5 sheltiesar, jag hade med mig Sprite & Tequila. Vi hade jättetrevligt och pratade om massor, mest hund såklart ;-) Kom fram till att vi ska fixa minst en träningsdag med vallning, både pröva på och de som hunnit träna lite innan, tanken var bara shelties men även andra raser är ok. Jag har vallat för Irené Stjärnås innan och jag själv anser att hon är jätteduktig och hon har erfarenhet av vallning med flera raser, en del med shelties. Tequila vet jag ju har vallning i sig så vore så himla kul att utbilda henne mer och se hur långt hon kan komma.
 
Veterinären sa att de skulle ringa efter 1 ungefär, 20 över tolv ringer dom och säger att han är vaken igen och kan hämtas :-) En väldigt groggy men glad Martini möter mig på stationen, operationen gick bra och de tog bara de små tänderna längst fram i nedre käken, total 6 tänder men de ska inte påverka honom särskilt mycket, han kan inte noppra saker längre men ingen förlust :-P Fick göra hans mat till en soppa för att han skulle kunna äta, tur att han redan äter färskfoder så enkelt att blöta upp torrfodret och gegga ihop med vatten= soppa. Såg hemskt äckligt ut men han lyckades slicka i sig det så jag är nöjd. Han är så gullig när tungan ibland åker ut, i vanliga fall ser man bara tippen på tungan men nu hängde den långt ut när inga tänder stoppar den framåt :-P
 
Glad att min lille kille mår bra, Anders Furuvik kollade även hans leder och sålänge han inte visar hälta ska jag inte oroa mig. Bästa med vet. besöket var nästan priset, bara 3.300:- Var beredd på över 5.000 så en riktig lättnad. Kan varmt rekomendera Västra Djursjukhuset, tycker dom är riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback