Livet med mina hundar -

Zingo kvalad till final i DPAC

I Lördags var jag, mamma och min morbror Peter med familj på GHUs inofficiella agilitytävling. väldigt varierande resultat men det enda jag verkligen satsade på var att Zingo skulle kvala in till finalen i Doggy Proffesional Agility Cup (DPAC), och det gjorde vi :) Vi vann dessutom uttagningen för small ;) Zingo var enda nollade hunden i hoppklass men i agilityklass fick vi en vägran på säcken, han bråkar ofta med just säcken så jag var inte direkt förvånad. Trots 5 fel räckte det till vinst och biljett till finalen som går i Augusti om jag inte minns fel.

Tequila gick bra på vissa bitar och mindre bra på vissa. Sprite gick som han brukar, man tror att det ska gå bra men sen upptäcker man att man missade att tänka på hans handikapp igen, jag glömmer av mig aldeles för ofta. Sedan körde jag även Colada i nybörjarklassen, riktigt roligt var det. Colada har inte tränats alls mycket ännu så var lite nervöst över om jag skulle kunna få henne åt rätt håll ens. Gick kanonbra! Var en rak M bana med hopp och tunnlar samt 4 pinnars slalom. Hon har inte lärt sig slalom och vi har bara tränat några pass med bågar med henne, ändå så klarade vi av slalomet men däremot svängde jag lite för tidigt när jag skulle skicka in henne i sista makarontunneln så det blev en vägran. Det var det enda felet och på resultattavlan såg jag att hon bara låg ca 0,5 sek efter vinnaren så hade jag skött mig och hjälpt henne in i tunnel skulle vi vunnit, lite kul o veta även om det egentligen inte spelar någon roll alls. Sen blev hon även inmätt, jag var bombsäker på att hon var large men Catharina fick henne till medium!! alltså medium 43-45 cm, den där man får välja vilken klass man vill springa i. Trodde jag verkligen inte men guuud va kul! Så skönt att hon slipper de höga hindren.

Vi filmade alla lopp men jag har inte kameran hemma och måste mixtra med att lägga in filmerna på dator innan jag kan lägga upp dem här. Har en gammal DV kamera så var tvungen att ha en viss dator med ett visst program med en viss installation och en viss kabel för att kunna lägga in filmerna, lite smått irriterande. MEN om det nu fungerar kommer jag ha att göra i 4 år att lägga upp alla filmerna på datorn, för jag har band från nästan alla tävlingar i ca 4-5 års tid. Det är några timmar det.

Nu ska jag gå ut med hundarna i det underbara vädret och njuta av att vara ledig. Sedan är det dags för plugg igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback