Livet med mina hundar -

Mycket som händer nu

Var på Herrljunga BK idag för ett agilitymöte, är bara delmedlem men vafan, bor ju bara 5 minuter bort så varför inte hjälpa till? Pratade om kommande aktiviteter m.m. och om jag stannar i Herrljunga vill dom att jag ska hålla någon agilitykurs framigenom.
Det är väldigt många frågetecken för mig vad som händer efter studenten, jag vet itne om jag vill fortsätta med måleriet, jag har sökt jobb på Island (jobba med hästar) annars vet jag inte riktigt vad som händer efter studenten. Om jag inte får jobb på Island kommer jag antagligen bo kvar hemma ett tag till och jobba som målare tills jag vet vad jag har för plan. På något sätt ska jag lyckas få det livet jag vill ha, frågan är bara hur lång tid det tar innan jag är där.

Angående jobbet på Island så har jag för tillfället kontakt med en gård på nordvästra Island som ev vill ta dit mig, det dom tvekar på är mina ridkunskaper. Det är ju ändå 5 år sedan jag slutade att aktivt rida och träna våra islandshästar vi hade och jag var ju inte så gammal då och hade väl egentligen inte kommit upp i någon direkt hög nivå i ridkunskap då, frågan är hur mycket jag har kvar nu? Hoppas verkligen på att jag får åka dit och åtminstone provjobba 1 månad för att dom ska få se hur bra jag sköter mig, förhoppningsvis är dom nöjda och då stannar jag i ungefär 4-6 månader. Så lång tid utan mina underbara hundar vore inte alls kul men det är nu jag har chansen att göra något sådant och jag vill verkligen inte missa den chansen. 

Har ingen riktig B-plan så hoppashoppashoppas jag får jobbet!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback