Livet med mina hundar -

Blir kvar i Sverige ändå

Har mailat med en gård på Island ett tag nu men dom kom till slut fram till att jag inte är tillräckligt erfaren så jag stannar kvar i Sverige, ni blir visst itne av med mig :P Först mådde jag ganska dåligt över beskedet men jag har accepterat det nu och insett att jag siktade lite väl högt. Jag vet i alla fall att om jag skaffar mig mer erfarenhet så får jag gärna höra av mig till samma gård igen längre fram.

Så istället för att åka till Island så har jag nu kollat efter möjlighet att skaffa egen häst igen och tittar på regler m.m. angående uppstallning och annat. Just nu ser det ut som att det blir ett vindskydd på 3x5 m, behöver inget bygglov då, och att jag får hyra en box hos grannen om någon häst blir sjuk. Sadelkammare och förvaring för foder får jag bygga inne i vårt förråd bredvid pannrummet. Det är ett lagom stort utrymme mellan stora förrådet och väggen till pannrummet som jag nog skulle kunna göra iordning. Det svåra blir ju vart jag ska göra av deras hö? har jag tur går det att fixa ett utrymme ovanpå min sadelkammare/förrådet som man kan skicka upp tillräckligt många balar för att inte behöva åka och köpa nya varje vecka. Tycker om min plan, tror att det kan bli riktigt bra faktiskt :)

Haha ett problem kvar bara, mamma! Hur ska jag övertala henne att hon faktiskt lite gärna vill ha hästar på gården?? Hon är inte alls intresserad av att ha ansvar för dem men pappa vill gärna kunna rida någon gång ibland, islandshäst enbart, så visst borde det gå att övertala även mamma att skaffa häst? Haha själva detta inlägg är en liten dela v min övertalningsplan då jag vet att mamma följer min blogg ganska noga så hoppas verkligen att jag kan övertala dig mamma! KRAM! ;)

Sen ett annat problem, hehe egentligen det största problemet, jag vet inte vilken ras jag vill ha! Såklart blir en av hästarna, planerat att ha 2 ridhästar, en islänning men frågan är om jag verkligen vill ha islänning eller om jag faktiskt vill träna hoppning och lite annat som inte går/ mycket svårare med en islänning. Om det går att övertala dem till att skaffa en isis och en av annan ras så får vi se vad det blir för något.

Ska plugga lite till nu innan jag ska börja packa inför Herrljunga BKs lilla träningstävling i agility ikväll. Hoppas det slutar regna innan dess för det drar ju faktiskt ner stämningen lite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback