Livet med mina hundar -

Kort tur i värmen

Idag på min APU kände jag att det är änna dax att sätta fart med kondisträningen nu! Efter att ha tapetserat nästan hela dagen skulle jag förflytta alla tapeter, tapetbord och verktyg till en våning upp i Utsikten i Nossebro, nybygge 5-våningshus. Som tur var kunde jag använda hissen men allt skulle ändå konkas in där och sedan ställas in i rätt lägenhet. Kartongerna med ca 15 rullar i varje väger en del och såklart skulle några av dem gå sönder också så att det blev extra bökigt att bära dem... Efteråt var jag helt slut! Det går ju inte an, nejnej.

Hemma igen och efter middagen släppte vi ut katterna Nisse och Frasse för första gången utomhus. Väldigt försiktigt till en början men sen började dom undersöka och springa omkring mer. Jobbigt när man har en altan som är perfekt för dem att gömma sig under när man väl ska ha in dem igen. Efter lite lockande och knix fick vi in dem igen och då tog jag ut Colada, Tequila och Sprite på en kort dragrunda i värmen. Det märktes väldigt tydligt att det blivit varmt och att de inte blivit av med vinterpälsen ännu för dom började flämta nästan direkt och fast vi höll ett väldigt lågt tempo så var de ganska trötta efteråt. Tänkte filma men hade fullt upp med att inte vurpa med cykeln på den nyskrapade och grusade vägen.

Eftersom jag skulle förbättra min kondis och även styrka så blev det ett pass på min och syrrans AB Circle Pro, känns i magen nu säger jag, den fungerar verkligen, synd bara att jag inte använder den så ofta som jag borde. Tyckte att jag använt armar och ben tillräckligt idag på APUn så tog bara mage/rygg nu ikväll. Ska bli fit inför beachen 2012 ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback