Livet med mina hundar -

Dragträff i Remmene

Kl 11.00 var det samling på parkeringen på Remmene skjutfält, många bilar och släp var det. Vi blev totalt 18 ekipage med allt från 1-6 hundar i spann, tror i alla fall det största spannet var 6 hundar.


Uppvärmningspromenad med alla 5, i förgrunden en väldigt söt och glad husky.


Bangenomgång. Obs, jag har på mig en gammal klubbjacka, är inte medlem i UBK längre.


Jag och flocken.

Jag körde bara med Tequila och Colada idag och dom gick riktigt bra! Vi körde en slinga på ca 3 km, var kortare enligt vissa men jag hade mätt den till 3 km, och dom gick i galopp hela vägen runt och dom skötte sig jättefint i vägkorsningarna. Mina duktiga små flickor<3 För dom är verkligen små när man jämför med de övriga hundar som var med idag, några var lika stora som mina 5 ihop.

Efter att mina hundar var avpromenerade och insatta i bilen igen kom Lena och frågade om jag ville testa en av hennes Grönlandshundar på kickbike. Ingen tvekan där, jag funderar ju på att skaffa Grönlandshund så tar alla tillfällen jag får att lära känna rasen. Jag fick köra Pukak, en jättefin rödvit hane, och Lena tog sin tik Diini. Jag har aldrig kört kickbike innan och med en helt ny hund som inte alls beter sig som mina sheltiesar och jag glömde direkt komandom för höger/vänster så det började med att jag höll på att köra omkull efter bara 5 meter. Han är liiiite starkare än jag är van vid, kickbiken var liiiite mer ostadig än jag är van vid och han svände höger när jag först tänkt köra rakt fram, rätt stolt över mig själv att jag faktiskt inte vurpade. Upptäckte att jag blev för klumpig med händerna när jag hade mina handskar på mig så tog av dem, inte smart! Det var ju bara några plusgrader och med blåst m.m. blev det väldigt kallt om händerna efter en stund. Pukak och Diini gick ganska lugnt eftersom dom redan gått 14 km men det var bara bra, då var risken för en vurpa mindre. Tack Lena för att jag fick låna honom!


Pukak, bild lånad av Lena, visst är han snygg!


Diini, Lenas tik som hon planerar valpkull på nu snart, vill ha en valp! Denna bilden är också lånad av Lena.

En jättetrevlig träff men många härliga människor och hundar. En trevlig fika efteråt med mycket hundsnack, Martini fick vara med då och hans skaffade snabbt flera nya vänner, Martinis filosofi, klia mig på rumpan och vi är bästisar. Lilla söta Martini<3 Taggad att fortsätta träna med hundarna, kanske ska kolla om jag kan starta utom tävlan också någon gång också?

Kommentarer
Postat av: AC

Åh va kul det ser ut!! Vill också ha några att köra med "/ Lenas hundar är allt bra fina! Om jag ska ha polarras så ska jag också ha grönländare :D

2012-03-31 @ 22:24:17
URL: http://www.lillaliam.se
Postat av: Sandra

Det är det också :) Ja dom är jättefina, blev kär i Pukak första gången jag träffade honom. Tycker jag låter bra ;-)

2012-04-01 @ 08:27:47
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/
Postat av: Lotta Uhlen/Johansson

Hej hjärtat! Det är såå Kul att läsa Din blogg:)) Vilket Underbart hundliv:)) Jag kommer att Sakna Dig grymt mkt när du flyttar till Sandviken..

Kramizar från mamma

2012-04-01 @ 09:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback