Livet med mina hundar -

Agilityträning hela helgen

Varit agility för hela slanten i helgen, slalom och hopptekninksträning hemma på tomten i fredags, Alingsås BK med mamma och morbror igår och banträning idag i Vårgårda. Härligt att träna igen! Hundarna har gått bra fast Tequila blev antagligen trött i slutet av dagens pass för hon började slarva allt mer så fick avbryta för henne. Men hon är väldigt lättlärd så hon lärde sig snabbt några nya svängar vid hopphinder och hon har blivit grymt duktig på slalomingångarna. Martini har gått jättefint och börjar bli riktigt stabil i slalomutgångarna, stort + till honom! Sprite är som han är, helt underbar, men svår att handla. Han låser lätt på fel hinder så måste vara ytterst snabb med mina kommandon och han svävar lätt ut i svängarna vilket ofta leder till fel hinder det med. Slalom går inget vidare för honom men vi fortsätter nöta och hoppas på att det ger sig till slut.

Sen har jag och mina föräldrar diskuterat saken om vilka hundar som följer med mig vid min flytt och inte, får se vad som händer till slut men kanske blir 3 hundar som följer med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback