Livet med mina hundar -

Agilitytävling på Gotland

Var på agilitytävling på Gotland i helgen. Tequila vann hoppklassen på Lördagen! Min duktiga lilla flicka, hon gick jättefint och jag är verkligen nöjd med det loppet. 2a blev Jennie med Leroy, hon fick lite serpentiner mellan några hinder så där förlorade hon tid, tequila sprang ca 1 sekund snabbare. Hon fick 15 fel i agilityklassen på lördagen och diskade båda loppen på söndagen. I hopploppet på söndagen skulle vi ha nollat och ev vunnit klassen om inte jag gjort en jättemiss på hinder 2. Jag gjorde en inkallning med framkroppen vänd mot henne och då sprang hon direkt till mig, det jag skulle gjort var att vända mig mer åt hennes springriktning och först efter att hon gått in i tunneln vänt upp mot hinder 3. Jag gjorde då omstart och hon gick klockrent! Självständig kl 3 ingång på slalom, bra fart och tighta vägar. Jag behöver gå mååånga fler kurser så jag gör färre sådana misstag och lär mig förutse hur jag bäst ska handla hundarna på banorna.

Sprite gick också riktigt bra, tyvärr disk i alla 4 loppen, men bitvis gick han riktigt bra och jag har väldigt svårt att lära mig att hantera hans handikapp. I agilityloppet på Söndagen var det en sträcka från säcken över långhopp till en tunnel där man som förare hamnade i yttervarv. När jag skulle skicka honom utåt från mig in i tunnel glömde jag helt av att han inte ens sett att det fanns en tunnel där eftersom han haft fokus rakt fram och därför inte sett tunneln pga sitt icke existerande högeröga. Korkad matte och duktig Sprite.

Jag åkte dit i fredags med Jennie och vi bodde på Mulde Fritidsby i en fritidsvåning, jättefint boende och jag rekomenderar det absolut! Ligger några km utanför klintehamn.

Fick träffa Siri och Johanna också! Jättelängesen och det var verkligen kul att få chansen att umgås lite med dem. Johanna hade bestämt sig för att hon promt inte ville starta med sin tollare Ville i agilityklassen på söndagen och när hon inte gav efter mitt tjat om att hon visst skulle starta honom inte fungerade så sa jag att jag själv startar honom om inte hon gör det, så det gjorde jag. Jättekul att köra med en ny hund och han var jätteduktig! Jag skulle inte ta balansen med honom för att dom håller på med träningen av kontaktfälten så jag diskade mig och sprang bredvid. Om inte det vore för balansen så skulle han nollat loppet, ev en 5a på gungan, lite osäker där. Riktigt kul och jag tror att Johanna tyckte om att se Ville springa, hon verkade ganska peppad att fortsätta träna för dom två kommer kunna bli riktigt bra tror jag. Heja johanna!

Jennie tog en del bilder och vi filmade de flesta loppen, mem de kan jag inte lägga upp än för måste vänta på att Jennie mailar dem till mig. Förhoppningsvis kommer de upp under veckan.

Kommentarer
Postat av: Sheltiebeautys

Ihhh!! Så himla kul och så stolt jag är över er!!! Stort grattis tjejer och jag hoppas vi kan ses snart! Puzza alla från mig!

Många stolta kramar från Mia

2012-03-26 @ 21:30:44
URL: http://www.sheltiebeautys.se
Postat av: Johanna H

Tack för hjälpen, ni var så duktiga och fick mig motiverad för mer träning! Ha det toppen tills nästa gång vi ses! :)

2012-03-26 @ 21:32:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback