Livet med mina hundar -

Turridning!

Fick när jag fyllde 20 att få åka på turridning på Islandshäst, så idag åkte jag och Evelina till Sven och Mia och alla deras hästar. Vi var lite tidiga så stod en stund innan och småpratade hos hästarna, min familj köpte en häst av dem för länge sen så pratade lite om henne och annat. Så började jag med 1/2 timmes lektion med Sven, ojoj vad jag kommer ha träningsvärk imorgon, har redan riktigt ont i sittbenen! Min häst (som jag irriterade nog inte kommer på namnet på) var ganska så okänslig för skänkeln i kurvorna, har man gått som ridskolehäst många år så har man.. Så jag hade fullt sjå att försöka få med mig honom i kurvorna, lyckades väl kankse 1-2 ggr.. Men aja, har ju inte ridit ordentligt på ca 3 år och inte ordentligt på Islandshäst på ca 5 år, så kunde väl inte ha så höga förväntningar på mig själv.









Underbart var det i alla fall! Saknar att hålla på med hästar, men man måste välja och blånboken bestämmer en del tyvärr.. Kan säga att jag har redan rätt ont i sittbenen och kommer nog ha lite träningsvärk i benen imorgon :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback