Livet med mina hundar -

Halvårsutvärdering

Kom på häromdan att halva året redan gått, minns att jag skrev en lista med mål för 2012 i vintras, tänkte gå igenom den och se hur mycket jag redan gjort och/eller hur mycket jag ändrat på listan.

Martini

* Minst 1 placering på prispall i officiell agility/hopp.
-
Har inte startat honom officiellt än. Eftersom han fick Borelia igen så har han haft vila mer eller mindre hela våren, han ska tävla nu på Lördag, årets första tävling i Juli.. Känns konstigt!

* Prispall med bästa laget på SM, heja New Generation!!
- VI LYCKADES!! :D silver med bästa laget!!!!!<3

* Top 15 ind. på SM
- Vi diskade oss i båda loppen, första fick jag problem med min astma och i andra var Martini så trött att jag avbröt loppet.  

*
Starta 1 gång eller mer i freestyle klass 2 med 6.0 poäng eller mer.
- Har inte lagt något fokus alls på freestyle i år, får se vad som händer, har inte hunnit med allt.
 
* Starta i lydnadsklass 1
- Har tack vare en kompis blivit så taggad att börja träna lydnad så har precis börjat träna inför att kunna starta i klass 1. Som det ser ut nu så har vi en del kvar men ska kolla på tävlingar nära hemma och anmäla mig till en, så har jag en bra morot att hålla igång träningen ;-)
  
* Ha kul på banorna och njuta av världens bästa vän!
- Tja hittils har vi ju bara sprungit på SM, och fan va kul vi hade! :-D Ska inte ha för höga på honom i år, ska ha kul bara.



Sprite

* Plocka minst 1 pinne i agility
- Tja det har jag väl lyckats med, han är uppflyttad till hopp2! Och har bara 1 pinne kvar i agilityklass! Underbara lilla kapten enöga<3

* Bli stabil på slalom och balansbom
- Har inte tränat så mycket i år, så denna punkten har jag mycket kvar på..

* Starta i lydnadsklass 1
- Jag har börjat träna lydnad med honom men eftersom jag inte vet än om jag får med mig honom eller inte när jag flyttar så kan jag inte heller planera för honom. Vi tränar på tills jag vet vad som händer.

* Ha kul ihop!
-Ingen svår punkt! Sprite är nästan alltid underbart rolig att träna/tävla med!


Tequila

* Få upp farten, energin och glädjen hos henne på träning/tävling.
- Vi jobbar på det.

* Att bli klar med hennes RC på balansbommen.
- Jag har varit dålig på att åka och träna med henne och sen blev hon sjuk av ett Scalibor halsband så har inte vågat träna balansbommen efter det, vill inte att hon är loj när vi tränar det eftersom det redan är väldigt känsligt område.

* Att bli uppflyttad till 2:an i hopp eller agilityklass.
-
Vi är påväg! Hon har 1 pinne i varje klass, kommer inte starta henne i agilityklass innan balansen är klar men ska försöka klassa upp henne i hopp :-)
 
Dragspannet


* Kunna springa 10 km på 12 km/h.
-Har vart för lite hundträning på alla fronter denna våren så dom är i rätt dålig kondis nu, och nu när jag flyttar kommer jag bara kunna träna med 2 eller kanske 3 hundar. Jag vet inte alls vad som kommer hända i år, men har hittils inte lyckats köra 1 mil på 12 km/h. 
 
* Gå görnt kort-utbildning samt skaffa medlemskap för att få tävla.
- Har hittils inte känt något behov av att tävla så har itne fixat något medlemskap, men om det stämmer i min planering ska jag åka på dragtävling i höst/vinter, antingen för att tävla själv eller för att hjälpa min "mentor" när hon tävlar.

* Starta på tävling 1 gång i antingen slädhundsklass eller barmark, 5 eller 4-spann.
- Kommer troligtvis inte kunna träna hela spannet så kanske startar med 2 hundar istället.
 
* Få stabilt beteende på Gee/Haw (höger/vänster).
-
Dom blir bättre och bättre men är en del träning kvar. 

* Bygga klart en släde + en 4-hjulig sparkcykel.
- Jag och min pappa byggde en släde men den körde jag sönder nästan direkt, nu när jag snart bara kan köra med 2 elelr 3 hundar har jag inget behov av så stora fordon längre, skulle gärna vilja ha en kickbike ;-)

Bra att jag har andra halvan av 2012 på mig att göra resterande mål ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback