Livet med mina hundar -

Frustrerad!

Undrar vad i hela friden jag tänkte när Johan övertalade mig att anmäla mig till lydnadstävlingen??? Fortsätter träningen såhär kommer det gå piprätt åt skogen! Martini faller in i "Om" (freestylemoment där han backar runt mig i en cirkel) såfort jag försöker ändra lite på hur han placerar sig vid ingångar och vid halt. Vid ingångar sätter han sig ca 20 cm för långt bak, lika mkt för långt ut från mig samt att rumpan gära åker in snett bakom mig.. Hur i **** ska jag rätta till det? :-S Får panik över att han inte ens kan hitta rätt position, jag trodde ju att han var hyfsat bra på det, men hade visst fel. Överdriver kanske nu över hur sjukt dåligt det går men det känns nästan som att jag önskar jag kunde ångra anmälan, vill inte tävla med en hund som inte har den blekaste vad han förväntas göra.. Försökte lugna ner mig under passet och sänka ribban riktigt mkt, men det gick inte att visa honom med godis, då blev han stel som en pinne och enbart sträckte på halsen, flyttade knappt tassarna.

Han vet inte vart fot är exakt, och han har inte motivation till att hålla den under tiden vi går, kommer inte ens kunna få en 5a på provet. Det känns ju sådär lagom motiverande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback