Livet med mina hundar -

Tuggben

Började morgonen med att försova mig och vaknade med magont så ringde och sjukanmälde mig till skolan, tar ikapp det jag missar på dagens måleri imorgon på min håltimma. Vi håller på med marmorering, just nu lär vi oss måla Rouge De Range. Tyvärr har jag ingen bild att lägga upp här. Men i alla fall, eftersom jag stannar hemma idag tog jag ett kort klickerpass med Martini och Tequila efter frukosten. Med Martini försökte jag arbeta bort tassarna i apporteringen. Han älskar att använda sina framtassar och jag var så överlycklig att han äntligen faktiskt lämnade trasan i handen på mig och inte släppte den 2 m innan när jag fick hjälp med apporteringsträningen i sommras så då glömde jag helt av att akta mig för felbeteenden. Så nu vill han lägga både ena framtassen och leksaken i handen på mig, inte så lyckat. Efter passet klarade han faktiskt några få gånger att sitta hyfsat stilla och ta emot fleecetrasan, hålla den ca 2 sec och sedan tog jag den. Verkligen jättenöjd med honom! Han är så rolig att jobba med också för han älskar verkligen att träna och jag bara älskar den hunden!<3

Tequila fick träna lite sicksack och runt. Har inte lärt henne så mycket freetsyle eller lydnadsmoment ännu så började med 2 grundläggande freestylerörelser. Hon är välldigt försiktig när man tränar med henne, inte riktigt vant mig vid det ännu, men oj va snabbt hon fattade vad hon skulle göra! Vi har inte tränat sicksack innan men efter bara någon minut sökte hon själv upp "portarna" och tog dom, jättskoj! Runt blev det inte så mycket av men nu har jag börjat i alla fall. Nu ligger alla 6 hundarna på mitt rum och äter tuggben. mamma är sjuk och sov därför länge, ville hålla hundarna i schack så att dom inte skulle väcka henne. Ne nu ska jag försöka plugga lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback