Livet med mina hundar -

Drag och lastbil

Tog ut hundarna för en dragrunda i mörkret, fungerar riktigt bra om man tar på en massa reflexer och har en bra pannlampa. Zingo fick stanna hemma för kan inte ha koll på honm när det är mörkt och han hinner ju inte med dem övriga så kan inte sätta honom i spannet. Tequila och Colada verkar ha hittat sitt tempo, rask och stabil trav väljer dom alltid om inte vi blir omkörda eller får möte, då ökar dom alltid, olika mycket men alltid en ökning. Idag höll dom samma tempo i 3 km till Hudene, efter Hudene blev vi omkörda av en lastbil (såklart just en lastbil på smal, slinrig väg i mörkret) men det gick bra, han stannade och lät mig gå fram och hålla hundarna innan han försiktigt köra förbi, sådana förare gillar vi! Efter det så satte såklart Colada och Tequila en väldans fart, men efter att ha bromsat dem lite och talat lugnande föll dom in i ett mer hållbart tempo, lugn galopp. Efter ca 2 km sänkte dom farten till rask trav igen och höll det tempot sista km hem. Riktigt nöjd med dem idag, nu har jag inte heller några tvivel om varifrån Martinis muskler kommer, han är den enda av hundarna som drar precis hela vägen runt, vilket betyder att han jobbar mer såklart. Har inte vägt honom men han har nog gått upp minst 1 kg senaste månaderna för han har blivit biff! Inte lika lätt att hålla i famnen längre (till hans stora glädje såklart), min lilla gubbstrutt, så himla duktig<3

min lilla älskling <3
Martini 5 år <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback