Livet med mina hundar -

Dekorationsmålning B

Tog några bilder på vad jag har gjort på kursen Dekorationsmålning B i skolan (byggprogrammet inriktning måleri). Vi gjorde ådring först så får väl ta dom bilderna först. Vi använder oss av torra pigment och lasyrvätska som vi blandar på burkock m.m. Sen använder man en hel uppsjö av olika penslar, borstar, svampar m.m.


Ungefär såhär ser det ut när vi gör marmorering/ådring.


Ek.


Mahogny.


Björk

Efter dessa övningstavlor gjorde vi Ek och Mahogny på varsin dörr med 3 speglar. Har ingen bild på Mahognyn tyvärr och Björken gjorde vi aldrig på dörr. Lite kul när jag visade pappa bilden av Ekdörren jag målat utan att säga något frågade han först om jag hade renskrapat den (skrapat bort all färg som varit målad på en äkta ekdörr) men sen fattade han att jag hade målat den från vit botten. Han jobbar visserligen inte med dekorationsmåleri men han är ändå målare, rolig respons i alla fall.


Min Ekdörr, blev jättenöjd med den.


Kolmårdsmarmor med en äkta fönsterskiva bredvid.


Rouge De Range med anvisningsbild från Beckers i övre hörnet.


Sienna. Ej färdig, en överlasering kvar.

Jag själv är rätt nöjd med vad jag presterat, hoppas på bra betyg ;-) Vi är dock inte klara med marmoreingen ännu, vi ska måla samma marmorsorter igen fast på en vägg med ett visst mönster och med falska nischer. Jag ska försöka komma ihåg att lägga upp bild på det när det är klart.



Kommentarer
Postat av: Malin

Oj! Vad duktig du är! Jag visste inte ens att man kunde göra sånt. Det ser verkligen verklighetstroget ut.

2012-01-21 @ 15:17:29
URL: http://sheltienbell.friendly.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback