Livet med mina hundar -

Skoter och korvgrillning

Nu när jag har sportlov passar jag på att vara hos min pojkvän Jonathan som bor ca 45 mil norrut, nämligen i Sandviken. Jag har med mig Martini och Tequila, vill inte vara utan dem en hel vecka.

Igår åkte vi till Margita och Janne, där vi mötte dem samt Emelie och Henrik ute på bryggan för korvgrillning. När vi väntade på att brasan skulle få bra glöd tog Janne fram sin skoter som jag och Jonathan tog en kort tur med. Vi lät hundarna springa med bredvid och dom tyckte nog att det var riktigt kul, Tequila i alla fall, Martini är ganska mycket långsammare än Tequila så han kom på efterkälken ganska snabbt. Vi tog det ganska lugnt för att dom skulle ha en ärlig chans men på tillbakavägen sa jag åt Jonathan att gasa på lite så att hundarna fick sträcka ut ordentligt. Eftersom vi körde ifrån dem fick dom leta lite efter vart vi var, dom hade ju aldig vart ute på den isen innan. Efteråt var dom rätt nöjda och blev såklart jätteglada när både jag och Emelie lyckades tappa korvarna i elden eller på marken bredvid= hundmat. Jättetrevlig eftermiddag i härligt sällskap.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback