Livet med mina hundar -

Dragträning i Högbo skidspår

Idag var jag på Högbo skidspår för att testa att åka skidor efter Martini & Tequila, gick sådär faktiskt, har man itne åkt skidor på sisådär 10 år så är det väl inte konstigt att man ramlar 4 gånger på 2,5 km. Jag var bara ivägen för de andra skidåkarna några få gånger, antar att de flesta åkte betydligt längre slingor än jag gjorde.
Fick filmat en kort bit också, lite skakig bild eftersom jag inte har så jättebra balans på skidor.



Hundarna skötte sig utmärkt, dom lydde sin emellanåt halvt hysteriska matte som fick smått panik vid nedförsbackarna då jag inte kunde bromsa ordentligt så jag var väldigt glad att inte så många mäniskor såg mig :-P

Kommentarer
Postat av: Lina

Ååååh va de ser mysigt ut :D hur lär du in drag hos en hund? och vad använder du för sele? :D

2012-02-15 @ 13:05:36
Postat av: Malin

Önskar att jag hade ett par skidor och att Ådi var lite äldre! Men nästa år ska jag göra skidspåren osäkra! Ser så mysigt ut. <3

2012-02-15 @ 19:29:34
URL: http://sheltienbell.friendly.se
Postat av: Sandra

Lina.

Jag använder Björkis nomesele till mina hundar, tycker dom är jättebra. Hur jag lär in tar lång tid att berätta, jag kanske skrivier om det någon gång i bloggen ;)

2012-02-19 @ 21:15:55
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/
Postat av: Mirja

Vad härligt det ser ut!



Vi tävlar bara klass 1 än så länge:) Är inte så rutinerade än då vi bara tränat agility i ca 8 mån.. Kommer jag ihåg ska jag kika efter er:D

2012-02-19 @ 21:39:27
URL: http://vickyagility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback