Livet med mina hundar -

Äggtvätt fungerade!

Jag hade masserat in ricinolja i hårbotten och haft olivolja i längderna som inpacknig hela Lördagen, när jag skulle tvätta ur det misslyckades jag och testade att tvätta igen (vanlig balsamtvätt) men hjälpte inte med en andra gång heller. Så imorse testade jag att göra en äggtvätt. Jag använde 2 ägg, både gulan och vitan, dock blev det mer än jag trodde så hade räckt med 1 ägg, lite flytande honung och blandade i en gammal tvättbalsamflaska, så lite balsam kom med i blandningen också. Jag geggade in detta i hårbotten och lite ut på längderna men lät bli topparna. Lät detta sitta i i ca 10 min innan jag sköljde av med svalt vatten, viktigt att det är svalt för annars kan ägget koagulera, massera nogrant och skölj ganska länge. Sedan tog jag lite balsam i topparna innan jag sköljde sista gången. Mitt hår blev 100% rent, fluffigt och mjukt, kanske en aning frissigt men kan bero på att jag inte hade i någon gelé efteråt. Äggtvätt fungerar inte på alla hår men absolut värt att testa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback