Livet med mina hundar -

4-5 cm på 1 månad!

Ja det är mitt hår jag menar! :-D Tack vare att jag masserat in ricinolja i hårbotten ca 2 ggr/ vecka i en månads tid har mitt hår nu växt ca 4-5 cm. Jätteglad att det faktiskt fungerade på mig så kommer absolut fortsätta och förhoppningsvis få lite längre hår inför studentbalen.

Hur man gör. Massera in oljan i hårbotten, jättsvårt för tjockt som sirap, kan nog blandas med annan vegetabilisk olja för att lättare få ut i håret, vet dock inte hur det påverkar resultatet. Sedan låter man det sitta i ca 30-60 min. Men jag gjorde olivoljeinpackning samtidigt senast så hade väl i det i ca 4 timmar. Sedan tvättar man ur, jag upptäckte senast att äggtvätt fungerar bäst för mig. Testa dig fram, allas hår reagerar olika.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Haha jag får nog ta och testa mirakel (laxerings) oljan i håret jag med ^^ Men funderar på att den är så tjock.. går det inte att värma lite grann? Det mesta som är trögflytande brukar ju bli lite bättre om det värms lite :)

2012-03-05 @ 00:12:55
Postat av: Sandra

Evelina: jo det borde ju gå, har jag aldrig tänkt på faktiskt. haha så du drogs inte med när lillsyrran började med det? ;)

2012-03-06 @ 18:56:34
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/
Postat av: Kattis

Måste nog prova det där med! Tack för tipset! :D

2012-03-18 @ 15:59:17
URL: http://Mazuqvikana.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback