Livet med mina hundar -

Dessa *** fästingar!

Vintern är över och fästingarna är tillbaka, suck! Samma problem varje år, vilket fästingmedel ska man använda? Mina hundar får just nu Expot för inget annat vi testat har fungerat. Jag har testat frontline, Zx och bärnsten utan resultat. Jag vill hellst undvika att använda gifter men måste också välja mellan gift och ev sjukdomar, där sjukdomar kan bli väldigt mycket värre förstås. Vill ge giftfritt en chans till och funderar på att testa Tic-clip, är väl värt att testa åtminstone tänker jag. Tic-clip är en metallbricka som hänger i 2 metallringar som man fäster i hundens halsband eller i ett resårband. Den fungerar såhär enligt försäljaren: "Tic-Clip brickan är laddad med bioenergi som gör det väldigt svårt för fästingar och annan ohyra att lokalisera djuret. Fästingar och loppor reagerar helt enkelt inte på ditt husdjur längre."

Fördelar:
* Helt giftfritt
* 100% utan bekämpningsmedel
* Helt säker för husdjur och människor
* Luktfri, stör inte ditt husdjurs luktsinne
* Lämplig för användning med valpar och kattungar
* Skyddet varar upp till två år
* Vattenresistent. tål bad
* Väger inte mer än en 50 öring

Om detta stämmer och det faktiskt fungerar på mina hundar så blir jag jättenöjd! Ska nog beställa hem en för att testa. Återkommer när jag testat den ett tag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Detta är att kasta pengarna i sjön fullkomligt!

Om du funderar lite mer på detta... hur exakt tror du att en enkel liten metallbricka kan "laddas med bioenergi"? Så att fästingar inte uppfattar hunden som ett djur utan mer som en "växt" eller vad som helst i omgivningen...? Fästingarna går ju på värme, fukt, päls osv, och det försvinner ju inte direkt....

2012-04-10 @ 17:16:32
Postat av: Sandra

Skrev att jag ger det 1 chans till, att jag skulle testa, inte att jag var bombsäker på att det faktiskt fungerar. Jag vill inte använda gift på mina hundar om det går att undvika.

2012-04-11 @ 00:22:59
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback