Livet med mina hundar -

Drömmar

Sitter o drömmer om att bo längre norrut i Sverige och köra hundspann i Sveriges underbara natur. Här i Västra Götaland finns inte direkt några skoterleder eller andra bra slingor för att köra på vintern. På sommaren går det ju bra men vill kunna köra året om. Får se vad som händer i mitt liv efter studenten, är ju bara ett halvår kvar ungefär. Med tanke på att min underbara pojkvän bor x antal mil norrut så finns det en chans/risk att jag flyttar dit efter studenten. Mycket som skulle ändras för mig då, både negativt och positivt, men man lever bara en gång och jag får se hur det känns när jag väl kommit så långt i framtiden. Är en fördel om vi fortfarande är tillsammans vid min student också men det hoppas jag.

Sen kan jag säga att en Siberian Husky står väldigt högt på önskelistan nu :-D Har läst en del om polarraserna och försökt få mig en uppfattning om vilken av raserna som skulle passa mig bäst. Siberian husky verkar passa mig bäst då jag vill kunna ha mina hundar o grupp och enklare att få med sig alla hundar om man väljer Husky istället för någon av de andra då dom är lite större än Huskyn. Har i och för sig bara gämfört Huskyn med Grönlandshunden då jag inte vill ha en helvit hund, alltså ingen Samojed, och har fått uppfattningen att Alaskan Malamute inte har draget lika mycket naturligt som dom andra raserna, därmed blir det ingen Malamute heller. Tycker också att det verkar som att Huskyn är den polarrasen som är mest lik vallhundar, lite mer sammarbetsvillig än grönisen och lite mjukare i psyket. Om jag nu har förstått raserna rätt vill säga.

Med andra ord, jag älskar att drömma om allt jag vill ha i framtiden, sen hur lång tid det tar innan jag når dit är en annan fråga :-P Behövde skriva av mig lite, därav detta lite flummiga inlägg.

Kommentarer
Postat av: Dessi & Teddie :)

Sv: Jaa, det är det!

Sysslar du själv med agilty?

Och tack så mycket :)

2011-10-28 @ 08:57:14
URL: http://lagottonteddie.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Spännande med planer. Har ingen aning alls om vilken polarhund som är "bäst", men Sibben ska ju vara minst i alla fall, vilket ju är positivt (tycker jag). Lycka till med dina framtdsplaner

2011-10-29 @ 12:33:13
URL: http://www.sheltieliv.fotograf24.se
Postat av: Jennie & Exxa

Vad kul att jag hittade din sida, jag har en siberian husky och bor också i västra götaland! :) Tycker absolut bäst om huskyn bland de polara raserna. Måste dock säga att det går utmärkt att träna drag här nere, Exxa och jag kör flera gånger i veckan året om, men jag kan ju förstå att du längtar uppåt :p

2011-11-01 @ 08:36:24
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Sandra

Rebecca: håller med dig, en av fördelarna är att dom är lite mindre än dom andra :)



Jennie: Va kul! måste hålla lite koll på din blogg då :) Jo sant men enklare att köra på vintern längre norrut :)

2011-11-07 @ 15:23:16
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback