Livet med mina hundar -

Slalom med T och S

Hann träna lite slalom med både Tequila och Sprite innan det blev för mörkt ute, usch gillar inte alls att det blir mörkt så fort! Tequila gick jättefint och hon var jättestabil. Underbart med ett bra pass med henne efter dagens dåliga kontaktfältspass. Tränade en del på svåra ingångar både utan och med hinder före och jag höll mig långt ifrån och lät henne jobba själv. Sen tränade jag på att hon skulle klara av att jag går en bit före och/eller i sidled och det fixade hon perfekt, gick inte ur en enda gång :)

Så tog jag ut Sprite för lite träning också, han gick inte lika fint men fortfarande bra för att vara han. Nu klarar han lite halvsvåra ingångar och att jag gå före honom så nu är jag itne längre fast i att jag måste ligga bakom. Problemet var att han knuffar undan pinnarna när han dundrar på (Rustas slalom) så fick rätta till dem efter varje gång men glömde av mig flera gånger så då gick han fel. Men han gick inte fel en enda gång i början på slalom och det var jätteskönt för det har vi haft problem med ett tag. Ser fram emot tävlingshelgen i Varberg och Falkenberg med dessa två "små" älsklingar och härligt sälskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback