Livet med mina hundar -

RC träning med Tequila

Åkte på en snabbträning rc med Tequila i Herrljunga idag, började med att jag upptäckte att jag inte hade något koppel med när det för en gång skull fanns andra ekipage på klubben och tränade, typiskt. Så blev lite fokusträning för oss båda innan vi kommit bort till hindren som såklart står längst in på planen. Ställde iordning balansen och satte dit pinnarna innan vi började. I början av passet hade hon 5 klossar, precis samma höjd som vi har tränat på ett bra tag, men i slutet tog jag äntligen bort en och det fungerade ändå! Hon gick jättefint och jag börjar lära mig att se hur hon springer tror jag. Glömde skriva ner exakt hur många gånger hon träffade rätt men måste ju vart över 80% av gångerna eftersom jag tog bort en kloss :-) Känns inte lika hopplöst med rc längre som det gjorde ett tag, kommer nog kunna bli bra dethär. Tränade lite slalom också men då började hon tappa fokus lite och börja leta tappat godis på marken så blev inte många slalom idag. Men hon gjorde några riktigt fina slalom med väldigt bra och fokuserade ingångar och stabilt genom hela, trots att matte låg några meter i sidled och gjorde några olika byten. Duktiga lilla skruttan <3

                  
                 Tequila 8 veckor<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback