Livet med mina hundar -

Agilityträning med Jonathan

Igår åkte jag och min pojkvän Jonathan till Herrljunga BK för lite agilityträning. Jag tränade kontaktfält och lite handling med Tequila och han fick en kort lektion i handling av mig. Jonathan har aldrig tränat agility innan men vill gärna lära sig och eftersom han inte har någon egen hund fick han låna Martini. Martini tyckte det var jättekul och tyckte väl kanske att det var lättförtjänt godis dessutom ;-) Han fick göra några framförbyten och bakombyten samt sändande i sidled. Riktigt kul att Jonathan var så duktig och han tyckte det var väldigt kul också så blir nog fler agilityträningar ihop. Martini skötte sig jättebra och gjorde rätt när Jonathan gjorde rätt och han sprang förbi hinder när Jonathan gjorde fel, bra för då märkte Jonathan själv väldigt tydligt vad han gjorde rätt och fel.

Träningen med Tequila gick riktigt bra då jag förstod lite mer om hur jag ska träna hennes kontaktfält och när hon går rätt träffar hon verkligen precis där jag vill ha henne! Handlingen gick riktigt bra också då hon vågade ta för sig lite mer och hon tvekade aldrig framför något hinder utan skyndade sig över allihop och snabbt vidare till nästa. Hon börjar bli ganska stabil på slalom, iaf på träning, för jag kunde springa ca 5 m i förväg, göra blindbyte och sända in henne i tunnel. Ska bara klara av att jag ligger bakom henne också, hon vill gärna att jag ligger framför henne hela tiden.


Kommentarer
Postat av: elin

2011-11-25 @ 09:34:44
URL: http://elinblomdahl.blogg.se/
Postat av: elin

Är inte du blond längre :O? det har jag missat!

2011-11-25 @ 09:35:18
URL: http://elinblomdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback