Livet med mina hundar -

Zingo tog pinne i Tranås

Tävlat agility i Tranås i helgen, packade husvagnen och åkte, jag, Carita och mamma förstås. Första gången jag körde med husvagn på men gick bra, även om mamma var lite nervös emellanåt ;). Åkte i Fredags och efter att ha ställt upp husvagn, varit på tävlingsområdet och ställt upp tält så var vi ganska trötta och väldigt flummiga alla tre. Men oj vad kul vi hade! Blev lite sightseeing i Tranås när vimsig Sandra körde några varv i rondellerna och valde gator lite huxflux. till slut hittade vi både en Ica och en Thai resturang :D Eftersom Sandra inte fattade att man skulle slå på strömbrytaren på elstolpen på campingen så var strömmen avstängd hela natten lika med vääldigt kallt! Carita hittade missen på morgonen så blev tack o lov bara en kall natt.

Kändes skönt att vara på utomhustävling igen och alla hundarna skötte sig jättebra. Colada låg och sov i stålburen trots att hon kunde se allt som hände utanför, riktigt stolt över henne. Inga resultat på Lördagen för jag var inte riktigt koncentrerad hela loppen så Martini fick 2 disk och Zingo fick 2 5felare. Lördagen gick bättre dock, helnollade alla 4 lopp och Zingo fick dessutom en 2a plats i Hopp 2 small och en uppflyttnings pinne. En pinne till så är han i 3an i både agility och hoppklass.

Nöjd med helgen även om Martini känns väldigt seg och gammal, får se om han får upp farten igen eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback