Livet med mina hundar -

Agilityträning Tomten BK

Min kompis Ewelina ringde och frågade om jag ville med och träna agility med hundarna och såklart svarade jag ja. Packa träningsväska, lasta in den och Martini, Sprite och Tequila i bilen och åkte o hämtade Ewe. Alltid lika kul att prata hund och häst med henne och vi var inte tysta en minut i bilen. På Tomten BK var det rallylydnadskurs men vi fick plats utanför dem på en remsa snöfri mark. Gjorde en liten bana helt spontant och jag är riktigt nöjd med den, fanns hur många varianter som helst att träna på. Sprite hade druckit raketbränsle som vanligt och idag lyckades jag riktigt bra med att handla honom, både rätt väg och flera gånger riktigt fina vägar och svängar. Martini hade bra fart, bra flyt och gjorde matte riktigt glad genom att även göra riktigt fina och tighta svängar. Tequila fick också träna lite på slutet. Tränade korta kombinationer med tunnel och hopphinder. Jätteduktig flicka som suger jättemycket på dom hinder hon lärt sig helt (tunnel). Kunde föra både framför och bakombyten innan tunnel. Hela träningen akompanjerades av 3 vääldigt gapiga sheltiesar, inte kan man vara tyst inte när man tränar agility. Vi slutade och plockade undan samtidigt som rallylydnadshundarna slutade för kvällen och gick in o fikade lite innan vi åkte hem igen. Nu har jag träningesvärk i benen och hundarna som är nöjda och trötta ligger och sover i soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback