Livet med mina hundar -

Inte-vara-rädd träning med Tequila

Skulle aktivera hundarna lite med olika lekar och valde vält-skålen-godis-under till Tequila. Jag hade en högsmal burk som lätt välts och den var fruktansvärt farlig enligt min lilla flicka. Så jag fick ta ett pass med inte-vara-rädd träning med plötsliga ljud. Välte burken om och om igen medan jag matade Tequila med godis. Sedan fick hon själv ta godis som låg på en burk medan jag samtidigt släppte en annan burk på golvet strax brevid. tog ca 10 gånger innan hon började koppla att ljudet var positivt och betydde godis. Innan jag avslutade passet så knuffade hon undar 2 burkar staplade på varann för att ta godisen som låg på den 3:e burken. Hon är lite väl försiktig ibland men jag bara älskar henne ändå! Martini var inte lite avis på dottern som fick all uppmärksamhet och godis. Men det var nyttigt för honom att få träna på att ligga brevid och vara passiv, han börjar bli riktigt bra på det men tål inte för hög press än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback