Livet med mina hundar -

Martini ensam lead hund i spannet

Kom precis hem från dragträning med spannet. Tog en promenad med all utrustning och hundarnabort till ett område som vi kallar för dammarna där det inte är någon trafik och lagom långt runt området, ca 2 km. Martini var ensam lead hund och han chockade mig genom att reagera på komandot "kör" direkt utan att tveka började han dra framåt längs vägen. Han gick jättefint, höll för det mesta linan sträckt och han tog initiativ  till att välja vägar, även om jag inte hade något att säga till om tydligen, så är jag väldigt stolt över honom. Men han är den lugnaste hunden som just nu har sämst kondis och han har dessutom tävlat agility hela helgen så han blev trött ganska fort och jag hade lite dålig koll så pressade honom lite för mkt. Mina weelhundar, Sprite och Colada, drog jättefint och kämpade på riktigt bra. Teamhundarna, Tequila och Loka, gjorde som vanligt, drog lite då o då men trasslade mest in sig i draglinorna, iaf Tequila. Men dom är inte lika krångliga nu som i början så även dom gör framsteg. Bara älskar mina underbara hundar!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback