Livet med mina hundar -

Uppdatering

Har visst inte bloggat på ett tag, fy skäms på mig! Har hänt en del sen sist som vanligt, jag har väl bara inte haft motivation att blogga just nu.

Agility
Tävlade 3-4 Dec i Götene och Hammarö. Jennie Olsson och 3 av hennes hundar kom och sov här fredag kväll, på lördagen åkte vi till blåsiga Götene. Att ta sig dit var bara det ett litet äventyr för hennes GPS ville typ att vis kulle ta dom minsta vägarna som gick att hitta. Men vi kom fram i god tid och väl där kom jag på att jag glömt ta med stol så jag fick lägga ut några filtar på marken och sitta lutad mot väggen. Eftersom jag också hade med mig 3 hundar, Tequila, Sprite och Zingo, så byggde vi upp en liten ring av burar runt oss så vi fick ett eget litet hörn av ridhuset. Kommer inte ihåg exakt hur alla loppen gick mer än att Sprite tog en pinne i hoppklassen!! Min duktiga lilla skitunge<3 Han fick som vanligt en del uppmärksamhet utav dem som reagerade på att han bara har ett öga, och mycket berömm får han när dom ser att han faktiskt kan få bra resultat ändå. Härligaste komentaren var av en som jag känt några år och som vet vad jag har för hundar ungefär, " men va? fick du pris i large?... Med han som bara har ett öga?! oj, wow. Grattis" Så nu har Sprite 4,5 år gammal och som har varit borta från banan i ca 1 år 2 pinnar, en i varje klass :-)

Tequila letade spöken under sina lopp, suck! Antagligen var domaren, som var utklädd till tomte, väldigt farlig också. Hon gick riktigt bra bitvis men mycket var också riktigt dåligt. I hopploppet sprang hon förbi ett hinder som stod rakt framför henne och som jag aldrig skulle kunna föreställa mig som ett svårt, men det var väl något som störde henne. Alla som känner mig vet att jag har påtok för kort stubin och vill aldeles för mycket. Så därför var jag inte direkt glad när vi "kom i mål". När jag blir arg/irriterad/besviken så vet jag att det är bäst att bara gå därifrån, hämta godis och stå o mata hunden och försöka låtstas som ingenting medans jag försöker lugna ner mig. Några peroner (har ingen aning om vilka) tyckte tydligen att det såg ut som att jag skulle göra Tequila illa för att jag var så besviken men jag vill att alla som läser denna bloggen förstår att jag ALDRIG skulle göra illa någon av mina hundar med mening.

Eftersom det bara var klass 1 i Götene fick Zingo snällt ligga i buren och nöja sig med promenader under dagen.

I Hammarö gjorde Sprite inte direkt jättebra ifrån sig, tror att det är lite för jobbigt för honom att tävla 2 dagar i rad i ridhus. Framför allt var det nog väldigt jobbigt för honom att vara i Hammarö för där var det mer trångt och svårt att ta sig fram, vilket borde vara utmattande för någon med bara halva synen. I första klassen missade han flera hinder men jag var säkert slarvig så kan inte skylla på honom såklart. I andra loppet var det enbart slalom han missade, och ganska rejält dessutom, han svängde undan och sprang flera meter till och tog ett hopphinder som stod en bit bort. Jaja så kan det gå :-P När jag fick tillbaka honom och skickade honom på slalom igen gjorde han resten av banan jättefint så var nöjd med honom ändå :)

Tequila gjorde ett jättebra hopplopp och tog sin första pinne!! :-D I agiliyloppet däremot hade hon fått glapp i hjärnkontoret igen, hon sprang på utsidan av 2 böjda tunnlar och letade efter något/någon... suck!

Zingo fick äntligen springa sitt hoppklass 2 lopp, vi nollade och jag var jättenöjd med honm för tyckte att han gick stabilt och snabbt för att vara han. Och eftersom det var Zingos sista chans att komma upp i klass 3 (svårare kvalregerl efter årsskiftet) så var jag ganska taggad inför hans lopp. Var jättenervös vid prisutdelningen för visste inte hur det hade gått. 3:e plats och klassens sista pinne... ZINGO!!! Han klarade det!! :-D Nu är lillplutten i 3an i bägge klasser, helt sjukt! Tänk att den lille pälsbollen bröt benet när han var 10 veckor gammal och har tillbringat hela 1a året i gips/metallställning/koppel och ingen trodde att han skulle kunna tävla agility, nu är han i svåraste klassen.

Riktigt nöjd med helgen, 1 pinne till varje hund!


Kommer ett inlägg till efter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback