Livet med mina hundar -

Dragträning på väldigt sketen väg

            

Hundarna fick inte mycket uppmärksamhet och motion på julafton så tog ut dem för min 6 km runda igår, hann inte blogga om det igår för familjen och pojkvän tog mig i anspråk. Tequila och Colada verkade inte riktigt taggade för arbetet idag, började väldigt segt. Men efter ungefär en halv km började dom tända till och då var det bara Loka kvar som inte var arbetsvillig fören efter ungefär halva sträckan, suck! Men hon får gå med ändå för motionens skull. Tog en kort paus efter 3 km och jag klockade hela rundan för att kunna jämföra med senast vi tog samma runda, 6 km på 35 min. Förra gången gick dom på 38 min så det var en förbättring :-). Om inte jag räknar fel så sprang dom nu alltså på strax över 10 km/h. Eftersom all snön dumt nog redan har töat bort så fick jag köra med cykel. Och när man kör på leriga grusvägar ser alla hundar utom ledarhundarna ut såhär...     

           

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, vad roligt att du kör drag med dina shelties. Jag funderar på att göra det med mina två sedan med.

2011-12-26 @ 18:29:58
URL: http://sheltienbell.friendly.se
Postat av: Sandra

Tack! Tycker jag absolut att du ska göra, skaffa riktiga selar och en lina så är det bara att börja ;)

2011-12-28 @ 22:29:15
URL: http://sheltiegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback