Livet med mina hundar -

Agilityträning på VHC

Länge sen jag tränade agility så idag åkte jag till Vinna Hundcenter för att träna med Martini, Tequila och Sprite. Tequilas rc gick riktigt bra, hon träffade rätt alla gångerna av ca 10 rep. Efter lite träning på balansen och på gungan, som också gick bra, så gjorde jag visst något för då tappade hon all fart och gick framåt bara för att jag sa åt henne. när energin inte kom tillbaka efter några enklare övningar gav jag upp för stunden och bytte hund. Martini tycker fortfarande inte riktigt om att behöva stanna på balansen men vi tränar på det. Han gjorde riktigt bra och tighta jakkoo-svängar och även andra svängar, slalomingångarna börjar bli bättre också. Ska ägna alla Martinis kommande starter åt att utmana honom och testa alla "nya" handligstakniker m.m. vi lärt oss. Ska Martini kunna stå sig mot konkuransen på SM måste jag veta exakt vad jag kan begära av honom på banan och inte, exempelvis slalomingångar. Sprite var riktigt duktig idag, hans kontaktfält ser bättre ut och gungan är han itne lika rädd för längre, men för kontaktfältets skull måste vi träna en del mer på gungan. Sprite börjar klara av slalom riktigt bra också, han tar lite halvsvåra ingångar och jag kan gå före/efter/långt i sidled utan att han gick ur. Visserligen kunde jag bara träna på 4 pinnar för resten hade frusit så gick inte att använda. Sprite vill fortfarande ta dom hinder som kommer upp framför honom som han tycker ser bra ut och han vill inte gärna svänga tight runt hindren åt höger, inte så konstigt eftersom han inte ser vart han springer då. Ska titta lite på tävlingskalendern och försöka bestämma i alla fall preliminärt vilka tävlingar jag ska åka på till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback