Livet med mina hundar -

Äntligen lite framgång!

Tränade balansbommen idag med Tequila och Sprite på Herrljunga BK, väldigt smidigt med en BK bara 5 minuter hemifrån :-D. Höjde bommen ytterligare lite för Tequilas Running Moose träning och nu äntligen går det som jag vill! 8 av 10 gånger trampade hon rätt så jag är jättenöjd med älsklingen. För att få farten på henne tog vi hela bommen och utplacerad godisskål längre fram, när det fungerade ville jag inte använda andra belöningssätt eftersom hon har gått dåligt de senaste träningarna. Har tänkt boka privatlektion för Emelie Merenius snart så jag får lite feedback från henne hur jag tränar och hjälp med hur jag ska fortsätta.

Även Sprite fick träna lite på bommen och det gick riktigt bra. Han har 2på2av och även han fick springa på godisskål. Han vill gärna att matte är bredvid honom när han kommer längst ner på bommer så måste väl erkänna att jag har varit dålig på att variera mina placeringar. Han fick träna på att ta kontaktfältet medan matte var ca 20 cm bakom honom, ungefär så mycket han gick med på för att göra sitt 2på2av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback