Livet med mina hundar -

Running moose och nosdutt

Tränade kontaktfält med Martini och Tequila på Herrljunga BK nyss. Martini har nosdutt och nu börjar han bjuda riktigt bra på beteendet, har har vart i en dålig svacka ett tag men nu går det bättre igen :D. Dock blev det för jobbigt att stanna om leksaken blev lite för rolig.

Tequila tränar running moose, Emelie Merenius egna variant på running contacts. Jag har varit väldigt slarvig med mina mål med den träningen så fick ta mig själv i kragen och börja om från absoluta början. Försökte hitta vart jag skulle placera Tequila för att hon på ett språng skulle trampa rätt med tassarna och det var inte allt för lätt. Hon blev omotiverad när jag failade henne, kallade tillbaka henne utan att låta henne få leksaken, så fick jobba på motivationen lite också. Bägge hundar fick träna på att vara passiva också då dom fick ligga kopplade aldeles intill balansen när den andre fick springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback