Livet med mina hundar -

Gåsahoppet och agilityträning på Tomtens BK

Agilitytävling i helgen, Skurup och Oxies Gåsahoppet i Nils Holgesson hallen i Skurup. Bra och trevlig tävling men tyvärr var Martini ganska seg och inte så jättelyhörd. Men på fredagen lyckades vi ändå få en SM-pinne i hoppklass. Börjar tro att min 8:a åring börjar bli gammal :/ Han hade fina vägar vissa lopp men vissa lopp kunde man tro att han var döv.. Farten var ungefär lika i alla lopp, det går inte så fort men han älskar det så jag hoppas att han får upp farten igen nu innan landslagsuttagningen och främst SM. Har inte så stora förväntningar på landslagsuttagningen i år eftersom han känns som han gör, får satsa sen igen med Tequila eller Sprite om det vill sig så väl :D Hade i alla fall en väldigt trevlig helg med många vänner och mycket skratt. Jag, mamma och Ewelina åkte på torsdagen till Mia och Magnus i Hjärnarp för att bo hos dem över helgen. Dom är bara för härliga hela familjen och vi hade jättekul, Mia var även med och kollade på mig och Martini på lördagen. Tack allihop för trevlig helg! Har filmer på loppen men ingen kabel till att lägga in dom på datorn från videokameran så kommer bli en filmbomb senare när jag skaffat kabeln.

Igår var jag också iväg och tränade agility på Tomtens BK med Ewelina och hennes mamma. Hade med mig Tequila och Sprite, Martini var trött och fick stanna hemma. Tränade lite allt möjligt med båda och båda var jätteduktiga. Sprite överraskade mig och gjorde väldigt många fina svängar åt höger (han har nästan ingen syn på höger öga) så matte var väldigt nöjd med träningspasset. Tränade lite Jaakko svängar med Sprite också och det gick jättebra åt ena hållet, hans vänstersväng såklart. Andra hållet gick också bra men mycket större sväng eftersom han vill garantera sig att han inte springer rakt in i infångaren antar jag. Men lite mer träning ska han nog klara av tighta och fina svängar åt bägge håll :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback