Livet med mina hundar -

Endlöst pusslande

Dragträning stod på schemat idag så kopplade ihop hundarna och stack ut. Har lärt mig hur jag måste göra med cykeln för att dom inte ska sticka iväg med den eller få den över mig innan jag hunnit sitta upp, längtar tills jag har min 4hjuliga sparkcykel.. Började med Martini/Colada fram, Tequila/Loka i mitten och Sprite/Zingo längst bak. Efter ca 1 km tog jag bort Zingo från spannet för att han inte hinner med när vi ökar farten, så han fick springa lös bredvid/bakom. Tequila gick väldigt snett och det vill jag absolut inte att hon ska göra, vill inte att hon belastar snett så prövade att byta plats på henne några gånger med verkade som att det bara var längst fram hon gick rakt. Martini och Tequila fick byta plats men det löste inte Colada och Tequila riktigt så Martini fick komma tillbaka fram. På hemvägen kom jag på idén att sätta Martini, Colada och Tequila längst fram tillsammans. Det fungerade jättebra och dom gick tight ihop och drog rakt alla 3. Och hjälp vilken fart det blev! Vet inte om det berodde på att vi var påväg hem eller för att alla 3 lite mer dragpigga hundarna gick tillsammans i täten. Nu vet jag helt säkert att jag måste göra nya linor för det var såå mycket skönare med mer mellanrum. Eftersom Zingo var lös och Tequila gick i täten var det 2 platser tomma, dom 2 i mitten. Så det var hela mittsektionen tom mellan främre och bakre ledet. Blev ungefär 3-4 km men alla var jättepigga efteråt ändå, även Martini= jätteglad matte! På promenaden efteråt för att dom skulle varva ner kastade sig alla 6 i en bäck för att dricka och kyla tassarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback